ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
|
50497-12-12
06/06/2013
|
בפני השופט:
תרצה שחם קינן
|
- נגד - |
התובע:
מזל ברזילאי
|
הנתבע:
הדקה התשעים בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
הצדדים ועיקרי הטענות
התובעת הגישה תביעה לתשלום סך של 6,042 ₪.
לטענתה הזמינה מהנתבעת חבילת נופש במלון ברמה של 3-4 כוכבים. לדבריה המליץ נציג הנתבעת על מלון "sallustio" ברומא. לאור המלצת סוכן הנסיעות הוזמנה חבילת הנופש.
כשהגיעה התובעת למלון חשה בריחות רעים ואיש לא היה בקבלה.
לאחר המתנה ארוכה הגיע פקיד לא מקומי והוברר לה כי לא הוזמן עבורה חדר.
הפקיד מצא עבור התובעת חדר במלון אחר קומה מעל המלון אליו הגיעה.
לטענת התובעת אין המדובר במלון אלא בסוג של אכסניה.
למחרת היום פנתה התובעת אל סוכן הנתבעת שביקש ממח' השירות של הנתבעת להתקשר אל התובעת טלפונית.
רק לאחר מספר פעמים בהם התקשרה מכרה של התובעת אל הנתבעת, התקשרה לתובעת פקידה מטעם הנתבעת בשם קרן אך זו לא סייעה לה למצוא מלון מתאים אחר.
בנסיבות אלה נאלצה התובעת להזמין חדר במלון אחר בקרבת מקום על מנת שלא להפסיד זמן ולא להחמיץ את הביקור ברומא.
התובעת עותרת לחייב את הנתבעת בסך של 1,892 ₪ שהם 372 יורו אותם שילמה עבור 4 לילות, תשלום בגין שיחות טלפון מחו"ל בסך של 150 ₪ וכן פיצוי בגין עוגמת נפש בסך 4,000 ₪.
הנתבעת אינה חולקת על כך שסוכן מטעמה הזמין עבור התובעת את החדר בבית המלון, אך טוענת כי התובעת ביקשה מהסוכן למצוא חדר במלון במחיר מבצע. סוכן הנתבעת הציע לתובעת לנסוע ליעדים אחרים, וכן לשהות בבתי מלון אחרים ברומא, הצעות שנדחו בידי התובעת.
אין מחלוקת בין הצדדים כי התובעת ביקשה להזמין חדר במלון בדרגת תיירות של בין שלושה לארבעה כוכבים. בסופו של דבר הציע הסוכן לתובעת טיסה ושהייה בת חמישה לילות (ארבעה ימים) במלון "Sallustio", במחיר כולל של 830$.
לטענת הנתבעת מתמצה תפקידה כסוכנת, כמתווכת בין התובעת לספק, ובהתאם לכך העבירה את ההזמנה לידי הספק האחראי על ביצוע הזמנת המלון חברת "אינסטאנט". עוד טוענת הנתבעת כי נציגה הקריא לתובעת את המידע אודות המלון, כפי שמפורסם באתר האינטרנט ואף הפנה את התובעת לאתר האינטרנט של המלון, כך שיכולה הייתה התובעת, בטרם אישרה את ההזמנה, לבדוק באתר האינטרנט של המלון, האם אכן היא מעוניינת לשהות בו.
במהלך הדיון הציגה התובעת תמונות של חדר המדרגות בבית המלון, ודומה כי מספר מלונות השתכנו בבניין אחד.
התובעת הגישה במהלך הדיון מידע מאתר מתוך האינטרנט, סומן על ידי ת/1, ממנו עולה כי מדובר במלון בדרגה של שני כוכבים. אכן נציגת הנתבעת הצביעה על מסמכים שהורדו מאתר האינטרנט של המלון, בו הוצג כמלון בדרגת 3 כוכבים, אולם היה על סוכן הנתבעת לערוך בירור מקיף, ככל האפשר בטרם המליץ לתובעת לבצע את ההזמנה.
הנתבעת לא זימנה מטעמה את סוכנת הנסיעות עמה שוחחה התובעת, לאחר שביקשה לעזוב את המלון, על מנת להוכיח כי אכן לא אפשרה התובעת לנתבעת למצוא עבורה מלון במחיר נמוך יותר.
בכתב ההגנה ציינה הנתבעת כי ביום 2.1.13 התקבל זיכוי מהספק ובהתאם לכך זוכתה התובעת באמצעות כרטיס האשראי בסך של 541 ₪.
דיון והכרעה